Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T15:16:33+01:00
Najprosciej mowiac, erkacja charakterystyczna jest to taka reakcja, ktore pozwala na proste odroznienie(wyodrebienie) jakiegos jonu czy calej susbatcji. Stosuje sie to w chemii organicznej najczesciej po to, aby sprawdzic jakei substancje sa w rospzuczone w roztworze lub w ajkiej ilosc (chdozi tu o top czy nadmiar jest kwasu czy zasady - hydroliza). Najczestszym przykaldem takiej rekacji jest odbarwianie wskaznikow alkacymeetrycznych w celu sprawdzenie pH roztworu.

29 4 29
2010-02-15T15:33:01+01:00
Reakcja charakterystyczna umożliwia łatwą identyfikację określonego indywiduum chemicznego (atomu, jonu, grupy funkcyjnej, grupy związków chemicznych). Reakcje charakterystyczne prowadzą zwykle do zmiany barwy roztworu lub jego zmętnienia. Stanowią one prostą metodę ustalania czy związek zawiera określoną grupę funkcyjną. Do tego rodzaju prób zalicza się między innymi:
Próba Tollensa - wykrywanie aldehydów za pomocą lustra srebrnego
Próba Trommera - odróżnianie aldehydów od ketonów

27 3 27