POMOCY!!!!

1. Z miasta A do miasta B wyruszył autokar jadąc ze średnią prędkością 60km/h. Po 40 min tą samą trasą ruszył samochód jadąc ze średnią prędkością 85km/h . Samochód dotarł do miasta B 15 min wcześniej niż autokar. Jaka jest odległość miezy punktem A do B .



2.
Kierowca pokonał trasę w ciągu 4 h jadąc średnią prędkością 60km/h . Ile czasu potrzebowałby na przebycie tej samej drogi zmniejszając prędkość o 30km/h


3.
Jeden bok kwadratu wydłużono o 3cm , a drugi skrócono o 5 cm. Oblicz obwód obu figur.


4. Jaką kwotę należy wpłacić do banku z oprocentowaniem rocznym 5% w stosunku rocznym , aby po 9 mies miec wraz z odsetkami 9073zł.?

5. Ile gramów miedzi należy dodać do 30g czytego złota aby z otrzymanego stopu wykonać naszyjnik próby 0,750?

6. Z miejscowości A wyruszyły jednocześnie w kierunku miejscowości B dwa samochody ciężarowy i osobowy. Samochód ciężarowy jechał ze średnią prędkością 50km/h . Samochód osobowy ze średnią 75km/h , miał na trasie półgodzinny postój ,a mimo to dotarł do miejscowość B o 24 min wcześniej . jaka jest odległość z A do B!?

7.Rowerzysta pokonał trasę w ciągu 2 h jadąc średnią prędkością 40km/h. Ile czasu potrzebował by na przebycie tej drogi zmniejszając prędkość o 10km/h.


2

Odpowiedzi

2010-02-13T14:56:40+01:00
Zadanie 2
1h=60km
4h=240km

1h=30km
8h=240km

odp.potrzebowałby osmiu godzin
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T15:03:50+01:00
2.
Kierowca pokonał trasę w ciągu 4 h jadąc średnią prędkością 60km/h . Ile czasu potrzebowałby na przebycie tej samej drogi zmniejszając prędkość o 30km/h

S=t*V
S= 4*60
s= 240 km

t=V/s
t= 240/30
t= 8 h