Zad.4 strona 109 <-----Podręcznik Matematyka z plusem 2 gimnazjum . !
Pani Helena ulokowała na giełdzie kwotę 1000 zł,kupując akcje firm X i Y. Po roku inwestycja ta przyniosła 10% zysku,przy czym wartość akcji firmy X wzrosła 0 20 %,a wartość akcji firmy Y o 20 % spadła.Ile pieniędzy ulokowała pani Helena w akcjach firmy Y ?

Zad.5 strona 109
Antykwariusz zakupił stolik do kawy i lustro za łączną kwotę 4050 zł. Sprzedał lustro,zyskując na transakcji 25 %,a sprzedając stolik,zyskał 40 %.Zarobił w ten sposób 1260 zł. Ile zapłaci za lustro,a ile za stolik. ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-13T15:01:56+01:00
Zad.4.
x - akcje w firmie X
y - akcje w firmie Y

x+y=1000
120%x + 80%y =1100

x=1000-y
1,2x+0,8y=1100

x=1000-y
1,2(1000-y)+0,8y=1100

x=1000-y
1200-1,2y+0,8y=1100

x=1000-y
-0,4y=-100|:(-0,4)

x=1000-y
y=250

x=1000-250
y=250

x=750
y=250
odp: Pani Helena w akcjach firmy Y ulokowała 250zł

Zad.5.
x - cena lustra
y - cena stolika

pierwsze rownanie Antykwariusz zakupił lustro i stolik do kawy za łączna kwotę 4050zł.
x+y=4050

drugie rownanie Sprzedał lustro, zyskując na transakcji 25%, a sprzedając stolik, zyskał 40%. Zarobił w ten sposób 1260 zł.
1,25x + 1,4y= 1260 + 4050

uklad rownan
x+y=4050
1,25x + 1,4y= 1260 + 4050

x = 4050-y - stad wyznaczam x i podstawiam do drugiego rownania
1,25 (4050 - y) +1,4y = 5310

x = 4050-y
5062,5 - 1,25y +1,4y = 5310

x = 4050-y
0,15y = 247,5/:0,15

x = 4050-y
y=1650

x=2400
y=1650



daasz naaj . ? xp
3 5 3
2010-02-13T18:00:11+01:00
Zad.1
x - akcje w firmie X
y - akcje w firmie Y

x+y=1000
120%x + 80%y =1100

x=1000-y
1,2x+0,8y=1100

x=1000-y
1,2(1000-y)+0,8y=1100

x=1000-y
1200-1,2y+0,8y=1100

x=1000-y
-0,4y=-100|:(-0,4)

x=1000-y
y=250

x=1000-250
y=250

x=750
y=250

odp: Pani Helena w akcjach firmy Y ulokowała 250zł


Zad.2
x - cena lustra
y - cena stolika

x+y=4050
25%x+40%y=1260

y=4050-x
0,25x+0,4y=1260

y=4050-x
0,25x+0,4(4050-x)=1260

y=4050-x
0,25x+1620-0,4x=1260

y=4050-x
-0,15x=-360|:(-0,15)

y=4050-x
x=2400

y=4050-2400
y=1650

odp: Za lustro zapłacił 2400zł a za stolik 1650zł
1 5 1