Pan piotr wplacil 2000zl di banku "fortuna" w ktorym oprocentowanie wkladow oszczednosciaowych jest rowne 6% w stosunku rocznym. Oblicz, ile wyniaosa odsetki od tej kwoty po roku, a ile zlotch pozostanie z nich panu piotrowi jesli od kwoty odsetek zostanie odprowadzony podatek w wsysokosci 19%. jaki bedzie stan konta pana piotra po roku oszczedzania?

2

Odpowiedzi

2010-02-13T15:23:00+01:00
D=k*t*p/100
d=2000*1*6/100=120zł
to są odsetki po roku

100%-19%=81%
100%--120
81%---x
x=81*120/100=97,2
tyle pozostanie po odprowadzeniu podatku z odsetek


2000+97,2=2097,2 zł
Tyle Piotr będzie mieć po roku oszczędzania.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T15:23:39+01:00
2000zł
oprocentowanie 6%
19% podatku

Kwota po roku bez odjęcia podatków

2000+ 2000*0,06=2120zł

Odliczam podatek
120-100%
x-19%
x=120*19/100=22,8zł
120-22,8zł=97,2
2000+97,2zł=2097,2zł
Pan Piotr po roku będzie miał 2097,2zł.