Kiedy wychodzimy z kąpieli (np. w morzu lub w jeziorze) na powietrze, zazwyczaj odczuwamy chłód, chociaż temperatura powietrza jest wyższa od temperatury wody. Dzieje się tak głównie, dlatego, że:
a) utraciliśmy zbyt wiele ciepła w kąpieli,
b) woda, parując, pobiera energię również z powierzchni naszego ciała,
c) warstwa wody izoluje naszą skórę od promieni słonecznych,
d) warstwa wody izoluje naszą skórę od ciepłego powietrza.

3

Odpowiedzi

2010-02-13T15:21:19+01:00
2010-02-13T15:23:04+01:00
Witam

odp.b)
...............pozdrawiam
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T15:23:23+01:00
Odp. b
podczas parowania woda pobiera energię ,
podobnie czujesz uczucie chłodu jak użyjesz dezodorantu, szczególnie takiego który zawiera alkohol = następuje bardzo szybkie parowanie
6 4 6