Które z tych czasowników mogą występować w stronie biernej ?
przepisać , wykraść , przyjąć , ostrzyć , oglądac , robić , móc , płakać , wstać , siedzieć , spać , malowac , oprać . lezec , zajrzeć , stać , zaprzysiąśc , rzucać zaspiewać , skleić ,znać ,wyszeptać , podać , pić , podeptac

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T15:40:14+01:00
Przepisać , przyjąć , ostrzyć , oglądac , robić , malowac , oprać , zaprzysiąśc , rzucać , zaspiewać , skleić , znać , wyszeptać , podać , pić , podeptac
2010-02-13T15:40:49+01:00
prawie wszystkie bo tworzysz je przez odmieniony czasownik np. być, bywać, zostać lub zostawać + imiesłów przymiotnikowy bierny utworzony od czasownika
podeptać przepisać , przyjąć , ostrzyć , oglądać , robić , malować , oprać , zaprzysiąc , rzucać , zaspiewać , , znać , wyszeptać , skleić podać , pić , wyszeptać
2010-02-13T15:44:45+01:00
Przepisać -> został przepisany
wykraść -> został wykradziony
przyjąć -> został przyjęty
ostrzyć -> został ostrzyżony
oglądać -> został obejrzany
robić -> został zrobiony
malować -> został namalowany
zaprzysiąc -> został zaprzysiężony
rzucać -> został rzucony
zaśpiewać -> został zaśpiewany
skleić -> został sklejony
znać -> jest znany
podać -> jest podany
pić -> jest pity
podeptać -> jest podeptany