Odpowiedzi

2010-02-13T19:50:51+01:00
Uklad autonomiczny złożony jest z dzwóch czesci :ukladu wspolczulnego i przywspołczulnego.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T20:36:54+01:00
Układ autonomiczny składa sie z dwuch układów współczulnrgo (sympatyczny. pobudzający) i przywspółczulnego (parasympatyczny, hamujący). W przeciwieństwie do somatycznego układu nerwowego, działanie układu autonomicznego powoduje reakcje niezależne od naszej woli, czyli np. wydzielanie soku żołądkowego, ruchy perystaltyczne jelit itd. więc niejest on zależny od myślenia gdyż wykonuje odruchy samoczynnie a my nawet o tym nie myślimy.