Hej wiem, że oferuję mało punktów, ale plis pomóżcie. Jeśli nie wiecie wszystkich odpowiedzcie chociaż na kilka. Ten kto odpowie (dobrze!!) na wszystkie dostanie najlepszą odpowiedź.

a) Wyjaśnij, dlaczego glony jednokomórkowe nazywamy plechowcami (1-2 zdania)
b) Kształt i wielkość komórek w danym organizmie zależą od ... (uzupełnić)
c) Podaj trzy cechy charakterystyczne dla metali
d) Podaj w jaki sposób rozdzielisz
- wodę z olejem
-wodę z solą
e) Wymień krainy geograficzne wchodzące w skład pasa pojezierzy
f) Jaka jest przyczyna piętrowego rozmieszczenia roślinności w Tatrach? (1-2 zdania)

Z góry wieeelkie dzięki (:

3

Odpowiedzi

2010-02-13T16:03:38+01:00
A) Bo są pokryte plechą
b) danego układu w jakim się znajdują
c) mają masę cząsteczkową, nie rozpuszczalne w wodzie, ciężkie
d) wodę z olejem, przefiltruję wodę
wodę z solą, odcedzę wodę
e) mazurskie, pomorskie
f) ponieważ nie wszędzie w górach jest taka sama ilość słońca. oraz zależy to od wysokości, liczę na najlepszą odpowiedz!
6 4 6
2010-02-13T16:08:33+01:00
Jak rozdzielić wodę z olejem?
Wystarczy olej zlać z nad wody aby uzyskać rozdzielenie tych substancji:)

5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T16:13:11+01:00
A)Jednokomórkowe glony dostarczają grzybom składników pokarmowych, ... łodygi, liści, nazywamy plechowcami.
b)Wielkość komórek i ich kształt są bardzo różne i zależą od pełnionych funkcji.
c)W układzie okresowym znajdują się w grupach pobocznych, a ponadto metale występują jeszcze w 1 i 2 grupie głównej.
Są to pierwiastki, które zwykle mają barwę szarą bądź srebrzysto-szarą (wyjątkami są: miedź i złoto).
Wszystkie metale są dobrymi przewodnikami ciepła i elektryczności.
d) woda z sola- odparowanie
woda z olejem- filtracja
e)Pojezierze Pomorskie,Pojezierze Mazurskie,Pojezierze Wielkopolskie
f)Rozmieszczenie roślin zależy od wysokości położenia, a to jest zwiazane z warunkami klimatycznymi np wiatr i temperatura.
6 4 6