Odpowiedzi

2010-02-13T16:09:51+01:00
Pierwszy pojemnik - x l
drug pojemnik - x l +2,5l

x+x+2,5=18,51 |-2,5
2x=16,01 |/2
x=8,005[l]

Pierwszy pojemnik - 8,005l
drug pojemnik - 8,005l +2,5l=10,505l
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T16:17:03+01:00
X-ilość wody w pierwszym pojemniku
y-ilość wody w drugim pojemniku
{x+y=18,5
{x=y-2,5
{y-2,5+y=18,5
{x=y-2,5
{2y=18,5+2,5
{x=y-2,5
{2y=21 /2
{x=y-2,5
{y=10,5
{x=10,5-2,5
{y=10,5
{x=18
18-10,5=7,5l
Odp.:W pierwszym pojemniku jest 7,5 litra wody a wdrugim pojemniku jest 10,5 litra wody.
2 5 2