Jeśli pewną liczbę podzielimy przez 3 i do ilorazu dodamy dzielną i dzielnik , to otrzymamy 163. Co to za liczba?


UWAGA!!! Ja znam tą liczbę ale nie wiem jak to zapisać w zeszycie. Jeśli jakieś rozwiązanie będzie ujmowało tę liczbę dam najlepsza odpowiedź.

Jak coś będzie źle zgłaszam spam. Ale jak zobaczę że próbujecie to nie dam.

3

Odpowiedzi

2010-02-13T16:13:08+01:00
X/3+x+3=163
4/3x+3=163
4/3x=163-3
4/3x=160
x=160*3/4
x=120
1 5 1
2010-02-13T16:13:28+01:00
X/3+x+3=163/*3
x+3x+9=489
4x=480/:4
x=120
chyba tak;)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T16:15:50+01:00
X/3 + x +3 = 163
x/3 + x = 160 |x3
x +3x = 480
4x = 480 |:4
x = 120

1 5 1