Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T16:54:17+01:00
X(x²+11) = 12

Co prawda można wymnażać, ale ja zaproponuję Ci prostszy sposób :)

x₁ = 12
v
x²+11 = 12
x² = 12-11
x² = 1
x₂ = 1 x₃=-1
  • Lobu
  • Początkujący
2010-02-13T16:56:11+01:00
X(x^2+11)=12

x^3+11x-12=0
dzielimy schematem hornera przez 1 i wychodzi:

(x-1)(x^2+x+12)=0

x^2+x+12- delta jest mneijsza od 0 wiec nie ma rozwiazania ;p
Czyli rozwiązanie:
x1= 1

I to jest dobrze XD heh.