Poniżej podano wymiary kilku prostokątów. Odszukaj pary prostokątów podobnych.
a) 12cmx9cm
b) 6mx12m
c) 1,5cmx7,5cm
d) 15cmx0,6m
e) 4cmx8mm
f) 5,4mx7,2m

Jeżeli są tutaj jakieś obliczenia to napiszcie mi je... o co w tym chodzi to ja w ogóle nie wiem ; /

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T16:36:14+01:00
A) 12cmx9cm i 6mx12m ponieważ drugi jest większy od pierwszego 100 razy
3 3 3
2010-02-13T16:40:00+01:00
Trzeba sprawdzić proporcje
krótszy bok jednego prostokąta/ dłuższy bok tego samego prostokąta = krótszy bok drugiego prostokąta/ dłuższy bok tego samego prostokąta

a) 12cmx9cm i f) 5,4mx7,2m (540 cm x 720 cm)
9/12 = ¾
540/720 = ¾

c) 1,5cmx7,5cm i e) 4cmx8mm (4cm x 0,8cm)
1,5/7,5 = 1/5
0,8/4= 8/40 = 1/5
3 3 3
  • Użytkownik Zadane
2010-02-13T16:43:51+01:00
Trzeba obliczyć pola tych prostokątów. Musisz zamienić jednostke
a)0,12m*0,09m=0,0108
b)6m*12m=72m
c)0,015m*0,075m=0,001125m
d)0,15m*0,6m=0,0135m
e)0,04m*0,008m=0,00032m
f)5,4m*7,2m=38,88m
6 2 6