Czy świat przedstawiony w Przypowieści o maku kojarzy się ze światem baśniowym? Uzasadnij swój sąd.

Przypowieść o maku:

Na ziarnku maku stoi mały dom

Pieski szczekają na księżyc makowy
I nigdy jeszcze tym makowym psom,
Że jest świat większy, nie przyszło do głowy.

Ziemia to ziarnko - naprawdę nie więcej,
A inne ziarnka - planety i gwiazdy.
A choć ich będzie chyba sto tysięcy,
Domek z ogrodem może stać na każdej.

Wszystko w makówce. Mak rośnie w ogrodzie,
Dzieci biegają i mak się kołysze.
A wieczorami, o księżyca wschodzie
Psy gdzieś szczekają, to głośniej, to ciszej.

2

Odpowiedzi

2010-02-13T16:53:00+01:00
Nie ponieważ jest to wiersz porównujący ziemie do ziarnka maku;) tak jakby fantastyczna zmiana ;d
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T16:56:49+01:00
Świat przedstawiony w przypowieści o maku kojarzy mi się ze światem baśniowym, bo w wierszu dużo rzeczy przedstawionych jest w sposób nieprawdopodobny. Wiersz jest opisany w formie licznych przenośni, których nie można interpretować dosłownie. Według mnie świat przedstawiony w przypowieści jest bardzo baśniowy i fantastyczny.
1 3 1