Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-13T16:59:48+01:00
Tkanka - zespół komórek o tej samej budowie i spełniających te same funkcje życiowe.


Rodzaje tkanek:
a) nabłonkowa – pokrywa zewnątrz ciało, znajduje się w narządach wewnętrznych (układ pokarmowy, oddechowy), komórki mają różną budowę, ściśle do siebie przylegają;
b) mięśniowa – z niej zbudowane są mięśnie;
c) chrzęstna;
d) kostna (kości);
e) łączna – wypełnia przestrzenie między poszczególnymi narządami (np. ścięgna);
f) nerwowa – z niej zbudowany jest układ nerwowy.

Każda z tych tkanek zbudowana jest z pewnego rodzaju komórek.

2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T18:33:29+01:00
1. tkanka- zespół komórek o podobnej budowie pełniących tą samą funkcję.

2. tkanka roślinna, w której zachodzi intensywny proces podziału komórek.
U większości roślin takie organy jak łodyga czy liście rozwijają się z małego, centralnego skupiska komórek - merystemu. Każdy zawiązek nowego organu wyrasta w innym kierunku w stosunku do zawiązka, który pojawił się wcześniej.

3. http://pl.wikipedia.org/wiki/Tkanka_mi%C4%99kiszowa a tu masz o miękiszowej. ;D
2 5 2