Mam problem z tymi zadaniami:
1.Z 95 małych sześcianików o krawędzi długości 1cm budujemy tak duży sześcian, jak to możliwe. Ile sześcianików pozostaje niewykorzystanych?
2.Cyfrą jedności liczby 7*7 jest 9. Cyfrą jedności liczby 7*7*7 jest 3 jaka jest cyfra jedności liczby, która jest iloczynem 100 siódemek?
3.Piotruś ma dwa razy więcej braci niż sióstr, zaś jego siostra Ania pięć razy więcej braci niż sióstr. Ilu chłopców i ile dziewcząt jest w tej rodzinie?

Proszę pomocy !!!

3

Odpowiedzi

2010-02-13T18:51:03+01:00
1. Będzie 1 niewykorzystany sześcian.
2. Liczba jedności to 0
3. Nie wiem to mnie przerasta.
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T19:02:00+01:00
1.
szukamy jak największego pierwiastka 3 stopnia z liczby 95:
czyli otrzymujemy 4, więc 4*4*4=64,z kolei gdyby wziąć 5 to 5*5*5=125, a to za dużo. Zatem szukana liczba to 4 więc 95-64=31- tyle pozostanie niewykorzystanych.

2.
7*7=49 na końcu 9; to iloczyn 2 siódemek
7*7*7=343 na końcu 3; to iloczyn 3 siódemek
7*7*7*7=2401 na końcu 1;iloczyn 4 siódemek
7*7*7*7*7=16087 na końcu 7; iloczyn 5 siódemek
7*7*7*7*7*7=117649 na końcu 9; iloczyn 6 siódemek, podobnie jak 2 itd
zatem na końcu liczby zawsze będzie 7,9,3,1 itd co cztery kolejne liczby, więc
100:4=25 bez reszty, więc na końcu będzie 1.

3.
P-Piotr
A-Ania
x-chłopiec
y-dziewczynka
PxxxxyA czyli razem 7 osób
2010-02-13T23:17:32+01:00
1. Będzie 1 niewykorzystany sześcian.
2. Liczba jedności to 0
3. Nie wiem to mnie przerasta.