Czesc!
Nigdzie nie mogę odszukac jak się tworzy przymiotniki od rzeczowników w języku niemieckim :(
* die Sonne - ...............
*der Regen - ...............
*die Wolke-.................
*der Wind - ..................
*der Nebel-......................
*der Frost -........................

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T17:54:18+01:00
*sonnig
*regnerisch
*wolkig
*windig
*neblig
*frostig
Mam nadzieję, że pomogłam.............
Bardzo serdecznie Cię pozdrawiam..........;)
Oraz zapraszam do znajomych........:D
1 5 1
2010-02-13T17:56:26+01:00
die Sonne - sonnig
*der Regen - regnerich
*die Wolke- wolkig
*der Wind - windig
*der Nebel- nebelig
*der Frost - frostrig
1 1 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-13T22:43:12+01:00
Przymiotniki tworzy się od rzeczowników poprzez dodanie końcówki -ig.

* die Sonne - sonnig

* der Regen - regnerisch

* die Wolke - bewölkt

* der Wind - windig

* der Nebel - nebelig

* der Frost - frostig

Proponuję stronkę:
http://www.niemiecki.ang.pl/gramatyka/przymiotnik/tworzenie_przymiotnikow
1 1 1