Odpowiedzi

2010-02-13T18:24:26+01:00
Co + 1/2o2 -> co2

44g co2- 22,4
88-x

x= 44,8 dm3 co
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T18:36:26+01:00
2CO + O₂ → 2CO₂
CO = 16 + 12 = 28
CO₂ = 12 + 16 * 2 = 44
28g - 44g
Xg - 88g
44X - 2464 |÷ 44
X = 56g

1 mol tl. węgla (CO) to 28g
x moli to 56g
28x = 56 | ÷28
x = 2 mole

1 mol ma objętość 22,4dm³
2 mole mają obj. x
x = 2 * 22,4 = 44,8dm³

Odp. Należy utlenić 44,8dm³ tlenku węgla