Zadanie 1.


Czy gdzieś na Ziemi istnieje taka możliwość, aby po niedzieli mieć drugą niedzielę po przejściu zaledwie kilku metrów? Uzasadnij swoją odpowiedź.




Zadanie 2.


Różnica czasu miejscowego słonecznego między miejscowościami A i B wynosi 5 godzin i 16 minut. Oblicz różnicę długości geograficznej między tymi miejscowościami.

2

Odpowiedzi

2010-02-13T18:17:03+01:00
Zad 1 tak na lini zmiany daty
Zad 2

5h16min=316min

316/4=79stopni
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T18:20:15+01:00
1. tak poniewaz na swiecie zmienia sie dlugosc geograficzna i zmienia sie godzina.
2. 5 h 16 min= 316min
316 minut / 4 minuty= 79
odp dlugosc geograficzna wynosi 79 stopni