Basen ma kształt prostopadłościanu. Długość basenu jest dwa razy większa od jego szerokości. Do basenu wlano 2250m3 wody tak, że głębokość wody w basenie wyniosła 1,8 m. Oblicz długość i szerokość basenu.
Pomóżcie jak najszybciej proszę!;]
Chciałabym żeby było pokazane jak rozwiązywaliście.
Z góry dziękuje;D

3

Odpowiedzi

2010-02-13T18:19:51+01:00
Szer.: x
Długosc: 2x
V=2250 m3
c=1,8 m
V=abc
2250=x*2x*1,8
2250=2x²*1,8
2250=3,6x² |:3,6
x²=625 |√
x=√625
x=25

szer. : 25 m
dł. 50 m
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T18:20:56+01:00
A=szerokość basenu
b=długośc basenu
b=2a
h=1,8m
v=abh
2250=a×2a×1,8
2a²=2250:1,8
2a²=1250
a²=1250:2
a²=625
a=25m

b=2a=2×25m=50m

odp. długosc basenu wynosi 50m , a szerokosc 25m
9 4 9
2010-02-13T18:27:22+01:00
Szerokość-x
Długość-2x
Objętość-V=2250 m3
Wysokość-h=1,8 m
V=x*2x*h
2250=x*2x*1,8
2250=3,6x²
x²=625
x=25m
Odp. Basen ma :
Szerokość-25m
Długość-2*25m=50m
3 3 3