Temperaturę panującą na szczycie góry można obliczyć na podstawie wzoru: t=-0,006*w+p,
gdzie t - temperatura na szczycie, w - różnica wzniesień, p - temperatura u podnóża. Odpowiedz, jaka jest temperatura na szczycie Lubogoszcz (967 m n.p.m.), jeśli w Mszanie Dolnej (ok.500m n.p.m.) jest temperatura 18 stopni C.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T18:24:19+01:00
W=967-500=467 m
p=18 stopni C
t=-0,006*w+p=-0,006*467+18=-2,802+18=15,198
Temperatura na szczycie Lubogoszcz wynosi 15,198 st. C.
1 5 1
2010-02-13T18:28:55+01:00
Dane:
W= 967m -500m= 467 m
p= 18 °C
t= -0,006 w + p
t= -0,006*467+18
t= -2,802+18
t= 15,198° C

Odp. Temperatura na szczycie Lubogoszcz wynosi 15,198° C
1 4 1