Odpowiedzi

2009-10-12T15:34:23+02:00
A)
zebra- 3km:4= 0,75km
ślimak- 0,5m=50cm ; 50:8 = 6,25cm
kangur- 10:10= 1km
koń- 250*4= 1km
b)
zebra- 3/4 minuty
ślimak-2 godziny i 40 minut
kangur-1min.
koń-1minutę
xD x**
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T16:38:28+02:00
Zebra-3km w 4 min
ślimak-0,5m w 8 min
kangur-10km w 10 min
koń-250m w 15 sekund.
a)Jaką odległość pokonuje każde z tych zwierząt w ciągu 1 min?

zebra 4 min : 4 = 1
3 km : 4 = 3/4 km [ułamek]

ślimak 8 min : 8 = 1
0,5 m : 8 = 0,0625 m

kangur 10 min : 10 = 1
10 km : 10 = 1

koń 15 s * 4 = 60 s = 1 min
250 m * 4 = 1000 m = 1 km
b)Ile czasu potrzebują te zwierzęta,aby pokonać odległość 1 km?

1000 m = 1 km

zebra 3 km : 3 = 1
4min : 3 = 4/3 min [ułamek]

ślimak = 1000 m : 0,5 m = 2000
2000 * 8 min = 16000 min = 266 h 40 min

kangur 10 km : 10 = 1
10 min : 10 = 1 min

koń 1000 m : 250 m = 4
15 s * 4 = 60 s = 1 min