Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T18:41:00+01:00
Benedyktyni byli kopistami. Oznacza to, że byli to mnisi zajmujący się przepisywaniem ksiąg. Była to praca zdecydowanie niewdzięczna, gdyż robili to odręcznie, musieli się wyjątkowo starać i skupić oraz pracowali wyłącznie przy świecach. Ich praca odbywała się w pomieszczeniach do tego przeznaczonych- skryptoriach. Czasem przepisywanie jednej księgi trwało latami. Benedyktyni więc przyczynili się do rozwoju literatury i ogólnej nauki.
27 4 27
2010-02-13T18:44:29+01:00
Benedyktyni czyli zakonnicy w średniowieczu zajmowali się przede wszystkim odprawianiem mszy świętej,modlitwą ,nauczaniem ludzi ( w średniowieczu mogli uczyć się tylko chłopcy a uczyli ich zakonnicy),ale także i przepisywaniem starych i bezcennych ksiąg ,kiedy zakonnik pomylił się itp. musiał daną stronę przepisywać od nowa była to praca mozolna i długa i nieraz przepisywanie jednej księgi ( takie księgi były dość grube),trwała miesiącami ,a nawet latami stąd wzieło się przysłowie benedyktyńska praca .
22 4 22