A) Oblicz pole trapezu, w którym wysokość ma 1,5 dm, a suma podstaw jest dwa razy dłuższa od wysokości.
b) W trapezie suma obu podstaw i wysokości wynosi 24 cm.
Wysokość jest o 2 cm dłuższa od jednej podstawy i o 4 cm dłuższa od drugiej.Oblicz pole tego trapezu.

PS.Za dobre rozwiązanie dam 10 punktów

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T18:59:53+01:00
A)

h=1,5dm
(a + b) = 1,5dm x 2
(a + b) = 3dm

[(a + b)/2] x h = 3/2 x 1,5 = 1,5 x 1,5 = 2,25dm2

b)

a + b + h = 24
a + b = 24 - h
a = h + 2
b = h + 4

h + 2 + h + 4 = 24 - h
3h = 18
h = 6
a = 6 + 2 = 8
b = 6 + 4 = 10

a + b = 18
(18/2) x 6 = 9 x 6 = 54cm2
1 5 1
2010-02-13T19:00:31+01:00
A)

P trapezu= (a+b):2*h
suma podstaw=1,5dm*2=3dm
wys=1,5dm

P trapezu= 3dm:2*1,5dm=2,25cm2

b)

w sumie wysokość jest o 6cm dłuższa od obu podstaw, więc:

(24cm-6cm):2cm=9cm

suma obu podstaw= 9cm
wys= 9cm+6cm=15cm

P trapezu= 9cm:2*15cm=67,5cm2


mam nadzieję, że pomogłam. ;D
1 5 1