Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T19:08:39+01:00
Zad.1
w załączniku rysunek
1. Rysujesz dowolny odcinek, powiedzmy AB.
2. Z punktu A rysujesz półprostą.
3. Odkładasz na niej cyrklem trzy jednakowe odcinki
4. Łączysz punkty B i E
5. Prowadzisz równoległą do EB przechpodzącą przez C

Zad.2
Dwa prostokąty są podobne w skali 4:5. Stosunek pól tych prostokątów wynosi 16/25(bo 4 do kwadratu to 16, a 5- to 25) , a stosunek ich obwodów ?
9 4 9
2010-02-13T19:09:56+01:00
1. Trzeba narysowac linie poziomą i do tego od pierwszego konca narysowac druga linie poczyla i narysowac na niej trzy kreski. I od pierwszej kreski narysowac pionowa linie;)
2. k2- k do kwadratu 4/5- cztery piąte

k2=4/5

k= pierwiastek z czterech piątych
3 2 3