W sklepie odzieżowym obniżono ceny marynarek o 10 %, a spodni o 5 %. Pan Andrzej kupił marynarkę i spodnie przed obniżką i zapłacił 440 zł. Pan Bogdan kupił taki sam komplet po obniżce i zapłacił o 34 zł. mniej. Ile kosztuje marynarka, a ile spodnie?

Proszę o szybkie rozwiązanie.

3

Odpowiedzi

2010-02-13T19:05:47+01:00
X-cena marynarki przed obniżką
y-cena spodni
x+y=440
(x-10%x)+(y-5%y)= 440-34
x+y=440
0,9x+0,95y=406
x=440-y
0,9*(440-y)+0,95y=406
x=440-y
396-0,9y+0,95y=406 /-396
x=440-y
0,05y= 10 /÷0,05
x=440-y
y=200
x=440-200
y=200
x=240
y=200
cena marynarki przed obniżką wynosiła 240 zł, a cena spodni 200zł
po obniżce
240-(0,1*240)=216
200-(0,05*200)=190
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T19:06:49+01:00
X-cena marynarek
y-cena spodni
Andrzej:
x+y=440zł
Bogdan:
0,9x + 0,95y=440-34zł

x=440-y
0,9(440-y) + 0,95y = 406

396 - 0,9y +0,95y = 406
0,05y=406-396
0,05y=10
y=200zł

x=440-200
x=240zł

po obniżce:

0,9x=0,9*240zł=216zł
0,95y= 0,95*200zł= 190zł


Proszę ;) Liczę na Naj.!;))
2010-02-13T19:15:57+01:00
X-cena marynarki przed obniżką
y-cena spodni
x+y=440
(x-10%x)+(y-5%y)= 440-34
x+y=440
0,9x+0,95y=406
x=440-y
0,9*(440-y)+0,95y=406
x=440-y
396-0,9y+0,95y=406 /-396
x=440-y
0,05y= 10 /÷0,05
x=440-y
y=200
x=440-200
y=200
x=240
y=200
cena marynarki przed obniżką wynosiła 240 zł, a cena spodni 200zł
po obniżce
240-(0,1*240)=216
200-(0,05*200)=190