Z jaką średnią prędkością w km\h jedzie pociąg na trasie Kłodzko-Wrocław ? Z Kłodzka do Wrocławia jest 94 km, a pociąg przejeżdża to w 100min.
PS: Proszę o obliczenie typu "proporcje" i koniecznie chcę obliczenia. Bez nich daję spam!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T19:18:27+01:00
S=94km
t=100minut=1⅔godz,
v=s:t
v=94:⁵/₃
v=56,4
odp. pociąg jedzie ze średnią predkością 56,4km/godz.
2010-02-13T20:03:00+01:00
Dane
s=94km
t=100min
szukane
V=?
rozwiązanie
v=s:t
v=94km:100min
v=0,94km/min
v=0,94km/min*60 (żeby zamienić min na godz)
v=56,4km/h
pociąg jedzie z prędkością 56,4km/h

94km -> 100min / :100
0,94km -> 1min /*60
56,4km -> 60min
czyli
56,4km -> 1godz

2010-02-13T23:16:15+01:00

odp. pociąg jedzie ze średnią predkością 56,4km/godz.