Odpowiedzi

2010-02-13T19:30:10+01:00
Rozkwitło ono we Włoszech, odnajdywano piękno sztuki antyku.Zaczęto znów malować postacie w akcie, nawet postacie biblijne. Ukształtowało się malarstwo portretowe.
31 2 31
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T19:42:18+01:00
-rozpoczęcie malowania ludzi w tzw. aktach
-malowano postacie biblijne oraz zaczerpnięte z motologii
-zaczęto malować portrety oraz pejzaże
-portrety malowano na tle pejzaży, oznaczało to zwrot malarzy ku naturze
-wykorzystywany jest światłocień
-światło na obrazach jest lekko zamglone
-wynaleziono zbieżnoą parspektywę geometryczną
-starano się zachoeywać proporcję
-przedstawione postacie elementy przyrody zachowują realną wielkość
-starano się pokazywać postacie w ruchu
-Starano się zachować przy malowaniu postaci trzy zasady:
kanon, twórcą kanonu artystycznego był Grek Poliklet, uważał on, że głowa człowieka zajmuje 1/10 wysokości człowieka, przedstawiając postacie, starał się zachować taką proporcję,



92 4 92