Odpowiedzi

2010-02-13T19:49:59+01:00
200kg nasion
zawierają 95% tłuszczu
tłuszczu jest 200kgx95%=190kg
wyciśnięto 68kg
68kg/190kgx100%=35,7%=36% (w przybliżeniu)
2010-02-13T23:18:42+01:00
68 kg / 200 kg * 100% = 34% - to jest procent tłuszczu wyciśnięty (w porównaniu z masą nasion)
Te 34% stanowi 95% tego, co można wycisnąć:
34% : 95% * 100% = 34/95 * 100% = ok. 35,79% = ok. 36%
Odp.: Tłuszcz stanowi ok. 36% nasion.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T01:24:48+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Z def. stęż. procent.
68kg oleju------200kg nasion
xkg oleju-------100kg nasion
x=68*100/200
x=34kg oleju
34kg oleju-----95%
xkg oleju------100%
x=34*100/95
x=35,79kg
Nasiona zawierają 35,79% tłuszczu(oleju)
3 2 3