Odpowiedzi

2010-02-13T19:37:39+01:00
Chronią przed utratą ciepła i wspomagają latanie.
1 5 1
2010-02-13T19:39:25+01:00
- aerodynamiczny kształt ciała
- -doskonała izolacja termiczna

Budują skrzydła, stanowiące powierzchnię lotną, pozwalają ptakom utrzymać równowagę podczas lotu i chronią organizm ptaka przed utratą ciepła. Ubarwienie piór może mieć znaczenie kryptyczne, może też mieć związek z rytuałami godowymi. U wielu ptaków istnieje różnica pomiędzy upierzeniem letnim, a zimowym.

licze na naj a dostaniesz polowe zwrot punktów

Dzięki nim ptaki mogą latać, Jest im ciepło,nadają ciału ptaka opływowy kształt. barwa piór pozwala zidentyfikować ptaka

dzięki nim utrzymują równowage
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T19:40:13+01:00
Pióra ptakom sa potrzebne głównie do latania Pióro – twory nabłonkowe pokrywające ciała ptaków i niektórych innych dinozaurów, przede wszystkim z grupy teropodów, zwłaszcza celurozaurów. Podobnie jak łuski u gadów, pióra zachodzą na siebie dachówkowato. Wyrastają z brodawek skórnych zbudowanych z komórek mezodermalnych, w których formują się najpierw pióra puchowe (embrionalne), a następnie pióra ostateczne (penna).

1 5 1