Uzupełnij zdanie właściwymi pojęciami.
Szyszka sosny powstaje z przekształconego kwiatostanu żeńskiego po procesie .......... i ............

Uzasadnij, że sosna jest rośliną nagozalążkową i nagonasienną.
a.................................................................................................................................................................
b. ..............................................................................
.................................................................................

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T20:21:45+01:00
Szyszka sosny powstaje z przekształconego kwiatostanu żeńskiego po procesie zapylenia i zapłodnienia

Uzasadnij, że sosna jest rośliną nagozalążkową i nagonasienną.
a. zalążek jak i nasiona są nieosłonięte
b. nasiona nie powstają wewnątrz zalążni, lecz w tzw. łuskach nasiennych osadzonych na osi i często podpartych łuskami wspierającymi oraz tworzących struktury zwane szyszkami. Z uwagi na brak zalążni i słupka rośliny nagozalążkowe nie wykształcają owoców.

PS: jak o to Ci nie chodził proszę nie zgłaszaj spamu :)
3 4 3
2010-02-13T20:29:22+01:00
Uzupełnij zdanie właściwymi pojęciami.
Szyszka sosny powstaje z przekształconego kwiatostanu żeńskiego po procesie ....zapylenia...... i ..zapłodnienia..........

Uzasadnij, że sosna jest rośliną nagozalążkową i nagonasienną.
a........nagozalążkowa ponieważ zalązek nie jest niczym okryty tak jak np u okrytonasiennych gdzie zalązek jest ukryty zalązni ktora przekształca sie nastepnie w owocnie. u nagonasiennych tego procesu nie ma.........................................................................................................................................................
b. ..nagonasienna poniewaz naiona nie są okryte żadna warstwa ochronna.........................
.................................................................................
4 3 4
2010-02-13T20:42:49+01:00
Uzupełnij zdanie właściwymi pojęciami.
Szyszka sosny powstaje z przekształconego kwiatostanu żeńskiego po procesie zapylenia i zapłodnienia.

Uzasadnij, że sosna jest rośliną nagozalążkową i nagonasienną.
a)zalążek nie jest okryty
b) nasiona nie są okryte żadna warstwa
1 4 1