Mam zadane pytania do lektury "Krzyżacy". Tylko, że prawie nic nie pamiętam. Pomóżcie !

1. Jak wyglądało wnętrze domu Zbyszka ?
2. Czy w Krzyżakach znajduję się wzmianka o konturze człuchowskim ? Jeśli tak - napisz czego dotyczy.
3. Kto i w jaki sposób pasował Zbyszka na rycerza ?
4. Co zakon podarował polakom przed Bitwą pod Grunwaldem ?

2

Odpowiedzi

2010-02-13T20:25:30+01:00
1. początek rozdziału X w księdze 1.
Od '' Drugiego dnia po przyjeździe ..." do '' Szaty kosztowne kazał troskliwy Maćko poprzenosić do komory, w której sypiał." - około pół strony.
3.Podczas egzekucji - Danuśka zarzuciła mu coś w stylu firany na głowę .
4.Krzyżacy przed Bitwą podarowali Władysławowi Jagielle dwa miecze mające być zachętą do walki .
2. Nie wiem .
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-13T20:31:29+01:00
1.-
2.Tak.Komtur Człuchowski jest to drugi co do wielkości Zamku Krzyżackiego w Malborgu.
3.Zbyszko został pasowany na rycerza przez Księcia Janusza za to,że on uratował jego żonę(Księżne Anne Danute) przed dzikim zwierzem.Chociaż Zbyszko sam został ranny.Danusia zaniosła mu pas rycerski i ostrogi.
4.Zakon podarował polaką miecze,aby dodać im odwagi.
2 4 2