Odpowiedzi

2010-02-13T20:36:00+01:00
Kosci zostaly rzucone :
Stała sie rzecz nieodwolala, zapadla stateczna decyzja.

Rubikon przekroczyć - uczynić krok decydujący, nieodwołalny; spalić za sobą mosty
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-13T20:42:29+01:00
Kości zostały rzucone - stała się rzecz nieodwołalna, zapadła ostateczna decyzja.

Przekroczyć Rubikon - przekroczyć granicę czegoś; zrobić stanowczy krok, powziąć nieodwołalną, niedającą się cofnąć decyzję.


przypisywane są Juliuszowi Cezarowi, który w roku 49 p.n.e. przekraczał on na czele swych legionów rzekę Rubikon.