Zad.1 (jak coś to temat "zastosowania twierdzenia Pitagorasa w czworokątach")
a)oblicz długość przekątnej kwadratu o boku 4
b) Jaką długość ma przekątna prostokąta o bokach 5 i 10 ?
c)Oblicz długość boku rombu o przekątnych długości 10 i 6 rozwiązania prosze

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T21:16:49+01:00
A) a =4
a do kwadratu=16
czyli 16 +16=32
c =pierwiastek z 32
b a=5
b=10
a kwadrat=25
b kwadrat=100
czyli
25+100= c kwadrat
c =125 pierwiastka
c) 5 : 2=2,5
10:2=5
a=5
b=2,5
a do kwadratu= 25
b do kwadratu= 6.25
6.25+25= c kwadrat
31.25= c kwadrat
2010-02-13T21:18:29+01:00
A)przekątna:
4 kwadrat + 4 kwadrat=x kwadrat
16+16=x kwadrat
32=x kwadrat
x=4 pierwiastki z 2

b)
5 kwadrat + 10 kwadrat=x kwadrat
25+100=x kwadrat
125= x kwadrat
x=5 pierwiastków z 5

c)
5 kwadrat + 3 kwadrat=x kwadrat
25+9=x kwadrat
34= x kwadrat
x= pierwiastek z 34