Dana jest funkcja f(x)=√x-2. Wzór funkcji, której wykres powstaje przez symetrię osiową względem osi OY, to:
a. y=√-x-2
b. y=√-x+2
c. y=-√x-2
d. y=-x+2
Proszę o pełne rozwiązanie a nie tylko zaznaczenie odpowiedzi.
Z góry dziekuje :))

2

Odpowiedzi

2009-10-12T15:47:57+02:00
F(x)=√x-2.symetrię osiową względem osi OY czyli x zmiana znaku na przeciwny
f(-x)=-√x-2 czyli c
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-12T16:09:03+02:00
Symetria względem osi OY to odbicie lustrzane względem osi pionowej a w przypadku wzorów jest to przekształcenie f(-x), zatem po wstawieniu za f(x)=√x-2, mamy że f(-x)=√(-x)-2)=√(-x)-2, zatem prawidłowa odpowiedź to a :)
1 5 1