1. Zbudowano transformator, którego uzwojenie pierwotne składa się z 1000 zwojów, a uzwojenie wtórne z jednego zwoju. Natężenie prądu
płynącego w uzwojeniu pierwotnym wynosi 10 A. Oblicz natężenie prądu płynącego w uzwojeniu wtórnym.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T21:18:45+01:00
N1=1000 zwojów
N2=1 zwój
I1=10A
I2=?
N1/N2=I2/I1
I2=N1*I1/N2=1000*10A/1=10000A=10kA
1 4 1
2010-02-13T21:21:30+01:00
Np= 1000
nw = 1
Ip=10A
Iw = ?
nw: np = Uw: Up = Ip :Iw

1: 1000 = 10 : iw
iw = 10 000 A
1 4 1
2010-02-13T21:27:59+01:00
Dane:
liczba zwojów w uzwojeniu pierwotnym- np- 1000
liczba zwojów w uzwojeniu wtórnym- nw- 1
natężenie w uzwojeniu pierwotnym- Ip- 10A

Szukane:
natężenie w uzwojeniu wtórnym- Iw- ?

Wzór:
nw/np= Ip/Iw
Iw=(Ip * np) : Ip

Iw= (10A * 1000) : 1= 10000A : 1= 10000A

Odp:
Natężenie w uzwojeniu wtórnym wynosi 10000A.
1 5 1