Tata Adama przygotował z drewnianych listewek ramkę prostokątnego obrazu. Jeden z boków ma długość 7,6cm, a drugi bok stanowił 5/8 jego długości.Jakie są długości boków ramki?W sklepie można kupić listewki o długości 1m.Ile listew musi kupić?

3

Odpowiedzi

2010-02-13T21:33:12+01:00
7,6- I bok

7,6*5/6=7,6*0,625=4,75 - II bok

(7,6*2)+(4,6*2)=15,2+9,2=24,4cm
Odp. wystarczy 1 listewka.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T21:34:30+01:00
2 listewka = 5/8 * 7,6
7,6 * 5/8 = 76/10 * 5/8= 380/80 = 4, 75

Cała rama = 4,75 *2 + 7,6 * 2 = 9,5 + 15,2 =24, 7

ODP: Należy kupić 1 listewka


PS Kolega lub koleżanka w pierwszym ma błąd bo zamiast 5/8 dała 5/6
2010-02-13T21:36:36+01:00
A - 7,6cm
b- 5/8 z 7,6

7,6:8=0,95cm - 1/8 z 7,6cm czyli 5/8 to bedzie 4,75cm
wiec:

a - 7,6cm
b- 4,75cm

obw=2*4,75 + 2*7,6= 9,5cm+15,2cm=24,7cm

1m>24,7cm

odp. potrzeba 1 listewke.

licze na naj:)