Odpowiedzi

2010-02-13T21:55:55+01:00
25 = 5% (25+x)
25 = 1,25 + 0,05x
0,05x = 23,75
x = 475g
Odp. Należy dodać 475 g wody
2010-02-13T21:56:37+01:00
Ms=25g
cp=5%
mw=?
mr=ms+mw
cp=ms*100%/mr
mr=ms*100%/cp=25g*100%/5%=500g
mw=mr-ms=500g-25g=475g
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T22:33:23+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Z def. stęż. procent.
5g soli----100g roztworu
25g sloi----xg roztworu
x=25*100/5
x=500g roztworu
masa wody mw=500g roztworu-25g soli
masa wody mw=475g
1 5 1