3.Uzwojenie pierwotne transformatora zawiera 100 zwojów, a uzwojenie wtórne 200 zwojów. Jakie otrzymamy napięcie na zaciskach uzwojenia
wtórnego, gdy uzwojenie pierwotne włączymy do źródła napięcia przemiennego o wartości skutecznej 220 V ?

2

Odpowiedzi

2010-02-13T22:05:05+01:00
N1=100 zwojów
N2=200 zwojów
U1=220V
U2=?
N1/N2=U1/U2
U2=N2*U1/N1=200*220V/100=440V
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T22:07:34+01:00
Dane:
liczba zwojów w uzwojeniu pierwotnym- np = 100
liczba zwojów w uzwojeniu wtórnym- nw = 200
napięcie uzwojenia pierwotnego- Up = 220V

Szukane:
napięcie uzwojenia wtórnego- Uw = ?

Wzór:
nw : np = Uw : Up
Uw= (np * Uw) : nw

Uw= (100 * 220V) :200= 2200V : 200= 11V

Odp: Otrzymamy napięcie równe 11V.
5 2 5