Odpowiedzi

2010-02-13T22:09:36+01:00
Mr 1 = 200g
Cp 1 = 10%

Cp = ms\mr*100%
ms = Cp*mr\100%
ms = 10%*200g\100%
ms = 20g

mr = ms + m wody
m wody = mr - ms
m wody 1 = 200g - 20g
m wody 1 = 180g

m wody 2 = 180g + 50g
m wody 2 = 230g (masa wody po dolaniu)

mr 2 = 230g + 20g
mr 2 = 250g

Cp 2 = 20g\250g*100%
Cp 2 = 8%

Odp: Otrzymany roztwór jest 8%. ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T23:29:58+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Z def. stęż. procemt.
10g soli----100g roztworu
xg soli------200g roztworu
x=10*200/100
x=20g soli
Dolewamy 50g wody
20g soli----250g roztworu(200g+50g)
xg soli-----100g roztworu
x=20*100/250
x=8g soli
x=8%
OTRZYMAMY ROZTWÓR 8%
1 5 1