Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T22:12:42+01:00
Funkcja regulująca polega na zapewnianiu stałości składu i objętość płynów ustrojowych, zapobiegając w ten sposób wydaleniu substancji niezbędnych dla ustroju (np. glukoza czy aminokwasy)
2010-02-13T22:13:35+01:00
Jest to utrzymanie chomosyntezy przez nerkę , zaś funkacja regulacyjna polega na filtracji, oczyszczaniu krwi ze zbędnych produktów przemiany materii , bo podczas jej przeniku do nefronów znajduje się w niej wiele potrzebnych produktów dla organizmu , wtedy kanalik kłębuszka musi z moczu pierwotnego przenieść potrzebne składniki (np. amnokwasy) z powrotem do krwi.
2010-02-13T22:15:27+01:00
Nerki to parzysty narząd, który wytwarza mocz. położone są one w jamie brzusznej obok kręgosłupa.