Odpowiedzi

2009-10-12T15:56:31+02:00
20 metrów = 10 s
120 metrów = 1 minuta
120 x 150 = 18000 metrów

;)

2000 / 100 = 20
20x 50 = 1000 sekund

;)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T16:09:26+02:00
100 m przeszedł w 50s
100 m : 50s = 2m/s [tyle metrów pokonuje na sekundę]

Jaką odległość pokonałby Jacek,gdyby mógł iść w tym samym tempie przez 2,5 godziny?

2,5 h = 150 min = 9000 sekund
9000s * 2m/s = 18000m

Odp.Jacek pokonałby 18000m.

Ile czasu potrzebuje Jacek,aby przejść w tym tempie 2 km?

2 km = 2000 m
2000 m : 2 m/s = 1000s

Odp. Jacek potrzebuje 1000s.
1 5 1
2009-10-12T16:24:23+02:00
Część 1
t = 50s
s = 100m
v = s : t = 100m : 50s = 2 m/s

Część 2
t = 2,5 h = 2,5 * 3600 [sekund] = 9000s
s = ?
v = 2 m/s
[przekształcanie wzoru]
v= s : t / * t
v * t = s
s = v * t = 2 m/s * 9000s = 18000 m = 18 km

Część 3
t = ?
s = 2 km = 2000m
v = 2 m/s
[przekształcanie wzoru]
v=s:t / * s
v * s = t
t = v * s = 2 m/s * 2000m = 4000s

Odp. Jacek mógłby przejść 18 km w tym samym tempie przez 2,5 godziny, a żeby mógł przejść 2 km potrzebowałby 4000 sekund.