Odpowiedzi

2010-02-13T22:13:41+01:00
Można substancję umieścić substancję obok wody lub wilgoci. Jeżeli substancja wchłonie wodę lub wilgoć znaczy że jest higroskopijna.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T00:40:53+01:00
Higroskopijna substancja to taka która absorbuje wilgoc z powietrza. wystarczy umiescic próbke danego zwiaku moze byc to ciecz lub cialo stale, uprzednio odwazone oraz zostawiamy próbke bezpiecznie najlepiej w pomieszczenie gdzie jest wilgotnie i po paru godzinach odwazamy próbke, z róznicy wagi mozemy wywnioskowac czy dana substancja posiada dane wlasciwosci czy tez nie. poza tym substancja jezeli jest stala to w wyniku pochlaniania wilgoci moze sie "uplynnic" to znaczy ze utworz sie roztwór nasycony, czyli czesc zwiazku sie rozpusci.