Odpowiedzi

  • Elv
  • Rozwiązujący
2010-02-13T22:14:40+01:00
An=a7=33
r=4
n=7 (ilość wyrazów)

an=a1+(n-1)r (wzór)
33=a1+6*4
33=a1+24
a1=33-24
a1=9
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T22:14:54+01:00
R = 4 ( różnica ciagu arytmetycznego)
n = 7 - ilość wyrazów ciągu
a7 = 33 - siódmy wyraz ciagu

Korzystam ze wzoru na n-ty wyraz ciągu arytmetycznego:
an = a1 + (n-1)*r
a7 = a1 + (7-1)*r
a7 = a1 + 6r = 33
a1 + 6*4 = 33
a1 + 24 = 33
a1 = 33 - 24
a1 = 9
Pierwszy wyraz ciagu arutmetycznego wynosi a1 = 9
4 5 4