W których wersach ujawnia się podmiot liryczny? Zacytuj.
Proszę o pomoc. Daje naj:)
Wciąż o Ikarach głoszą...

Wciąż o Ikarach głoszą - choć doleciał Dedal,
jakby to nikłe pierze skrzydłem uronione
chuda chłopięca noga zadarta do nieba
- znaczyła wszystko. Jakby na obronę
dano nam tyle męstwa, co je ćmy gromadą
skwiercząc u lampy objawiają...
- Jeśli
poznawszy miękkość wosku umiemy dopadać
wybranych brzegów - mijają nas w pieśni.
Tak jak mijają chłopa albo mu się dziwią,
że nie patrzy w Ikary...
Breughel, co osiwiał
pojmując ludzi, oczy im odwracał
od podniebnych dramatów. Wiedział, że nie gapić
trzeba się nam w Ikary, nie upadkiem smucić
- choćby najwyższy...
- A swoje ucapić.
- Czy Dedal, by ratować Ikara, powrócił?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T22:13:23+01:00
"Jakby na obronę
dano nam tyle męstwa,"


"poznawszy miękkość wosku umiemy dopadać
wybranych brzegów - mijają nas w pieśni."
1 5 1
2010-02-13T22:14:59+01:00
- Czy Dedal, by ratować Ikara, powrócił?
1 1 1
2010-02-13T22:16:40+01:00
Mi się wydaje, że to wersy:
poznawszy miękkość wosku umiemy dopadać
i
trzeba się nam w Ikary, nie upadkiem smucić
ponieważ występuje tu podmiot ,,My" i ,,Nam''
1 5 1