Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T22:16:27+01:00
P=a*h
P=36cm²
a=9cm
h=?
36cm²=9*h
9h=36/:9
h=4cm

P=a*h
P=36cm²
h=6cm
a=?
36cm²=a*6cm
6a=36/:6
a=6cm
1 5 1
2010-02-13T22:20:36+01:00
Pole równoległoboku to zawsze iloczyn (mnożenie) wysokości i podstawy, czyli boku na który wysokość jest opuszczona -
mamy więc:
a,b - boki równoległoboku
h- wysokość opuszczona na bok a
h₁ - wysokość opuszczona na bok b
P=a*h
P=b*h₁

z treści mamy:
P=36cm²
a=9cm
h=?
h₁=6cm
b=?
podstawiamy do wzorów:
36cm²=9cm*h
h=36cm²:9cm
h=4cm

36cm²=6cm*b
b=36cm²:6cm
b=6cm

Odp. Wysokość ma dł, 4cm, zaś drugi bok 6cm