Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T22:32:06+01:00
Dializę krwi trzeba wykonywać w wyniku uszkodzenia nerek , gdy są one niezdolne do pracy. Dializa służy oczyszczeniu krwi ze zbędnych produktów przemiany materii , jednak jest to zabieg bardzo męczący , trzeba siedzieć po 5-8 godzin przy dializatorze , ok. 3 razy w tygodniu .

____________
pzdr ;)
18 4 18
2010-02-13T22:33:18+01:00
Dializę krwi trzeba wykonywać, kiedy człowiek ma chore nerki, które nie są w stanie usuwać z organizmu substancji niepotrzebnych. Dializa umożliwia usunięcie z krwi zbędnych produktów przemiany materii, np. mocznika.
Polega na przepuszczeniu krwi przez specjalny płyn dializujący.
Dializa jest formą ratowania życia ludziom chorym, ale jest bardzo męcząca, gdyż trzeba ją wykonywać co 2-3 dni i chory często woli wybrać transplantację.

:)
6 3 6
  • Użytkownik Zadane
2010-02-13T22:33:21+01:00
Kiedy nerki są niewydolne lub gdy człowiek się zatruł.
Dlatego że zabieg ten umożliwia usunięcie większości szkodliwych produktów przemiany materii.
8 4 8