Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-13T22:38:03+01:00
Węglan wapnia CaCO3,
saletra chilijska NaNO3,
indyjska KNO3,
wapniowa Ca(NO3)2,
siarczan wapnia CaSO4(gips),
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T23:50:15+01:00
W przyrodzie mamy cala mase najprzeruzniejszych soli zaczynajac od najbardziej pospolitych, poprzez sole o charakterze przemyslowym oraz sole zlozone o skoplikowanej budowie.
pospolite to
gips CaSO4, wapienie CaCO3
sól morska NaCl, glauberska Na2SO4, chilijska NaNO3, apatyt Ca3(PO4)2 oraz wodorosole wapnia i kwasu fosforowego.
malachit CuCO3,galena PbS, cyrkon ZrSiO4, MgCO3 w wodzie który wraz z weglanem wapnia tworza twarda wode.
CaSiO3 który tworzy sie w zaprawie murarskiej, przyklady doslownie wszedzie poszukaj w mineralach tam sa sole zlozone, zeolity.
1 1 1