Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T16:00:05+02:00
M = 2 kg
Ek = mv^2 /2
v = at
a = g
g = 10 m/s^2 (przyspieszenie ziemske ok 10 m/s^2)

v = 10 m/s^2 x 2s = 20 m/s

Ek = 2 kg x (20m/s)^2 / 2
Ek = 400 J


znak x^2 oznacza liczba x do potegi drugiej we wzorze na przyspieszenie ^2 odnosi sie tylko do literki s czyli sekundy do kwadratu, nie odnosi sie ta potega to calego wyrazenia.
1 5 1
2009-10-12T16:38:39+02:00
Dane:
Ek = mv² /2
v=at
g = 10 m/s²
a = g
m = 2 kg
Szukane:
Ek=?
Rozwiązanie:
v = 10 m/s²* 2s = 20 m/s
Ek = 2 kg*(20m/s)² / 2
Ek = 400 J -(kg*(m/s²))-Takie jednostki składają się na J
Odp.Energia kinetyczna wynosi 400J.

1 5 1