Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T22:42:15+01:00
5p-4+2=2(p+5)
5p-2=2p+10
3p=12
p=4
Odp: Dla p=4 te liczby są kolejnymi wyrazami ciągu arytmetycznego.
1 1 1
2010-02-13T22:48:03+01:00
Dla jakiej wartosci p liczby 5p-4 ; p+5 ; 2 są kolejnymi wyrazami ciagu arytmetycznego?

5p-4 ; p+5 ; 2 są kolejnymi wyrazami ciagu arytmetycznego
a1 = 5p -4
a2 = p +5
a3 = 2

Korzystam ze wzoru na środkowy wyraz trzy wyrazowego ciągu arytmetycznego
an = [a(n-1) + a(n +1) ] :2
a2 = ( a1 + a3) :2

p +5 = (5p - 4 + 2 ) :2
p +5 = (5p -2 ) :2 /*2
2p +10 = 5p -2
2p -5p = -2 -10
-3p = -12
p = (-12) : (-3)
p = 4

Odp. Dla p = 4 liczby : 5p-4 ; p+5 ; 2 są kolejnymi wyrazami ciagu arytmetycznego
1 1 1
2010-02-13T22:53:48+01:00
A1 = 5p-4
a2=p+5
a3=2

2=5p-4+2r
p+5=5p-4+r

r=-4p+9
2=5p-4-8p+18
3p=12/:3
p=4
dla p = 4 są to kolejne wyrazy ciągu arytmetycznego
1 5 1