Odpowiedzi

2010-02-13T22:58:27+01:00
A) w 100g szpinaku jest 3,9 mg żelaza. W ilu kilogramach szpinaku jest 3,9 g żelaza?

1kg=1000g
100g=0.1kg
1 mg -0,001g
1 gram=1000 miligramów
0.1kg-0.001g
x-3.9g
x=3.9*0.1/0.001=0.39/0.001=390kg
Odp. 390kg szpinaku jest 3.9g żelaza.

b) w 3hl wody należy rozpuścić 1l środka owadobójczego. Ile mililitrów środka należy rozpuścić w 3l wody?

1hl=100l
3hl=300l
1l-1000mililitrów
1mililitr-0.001l

300l-1000ml
3l-x
x=3*1000/300=10ml
Odp. w l należy rozpuścić 10ml środka owadobójczego.
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T23:03:06+01:00
A)
3.9mg=0.39g

100g- 0.39g
x-3.9g

x=100*3.9/0.39
x=1000g
x=1kg
Odp.3,9 g żelaza znajduje się w 1kg szpinaku

b)
3hl-300l
1l-1000ml

300l-1000ml
3l-x

x=3*1000/300
x=10ml

Odp. W 3l wody trzeba będzie rozpuścić 10 ml środka owadobójczego.

;)
23 3 23
2010-02-13T23:04:30+01:00
A)
100g-3,9mg
x-3,9mg
100g-3,9^10 do -3g
x-3,9g
x=3,9g^100g/3,9g^10 do -3g=10 do pot.2g ^ 10 do pot.3g=10 do pot. 5g
b)3hl-1l 3hl=300l
3l-x
300l^x=1l^3l/:300l
x=0,01l
3 2 3